Tüketici hakları, Garanti kapsamında ürün değişimi, Para iadesi, Yeni ürün ile değişim…
==================================================================
Uzun uzun yazcaktım ama vazgeçtim kısaca yazacağım
ürünlerin servisteki süresinin uzayıp para iadesi alınması konusu.
Severek kullandığım #LGG4 aldıktan 10 ay sonra arızalandı, boot loop’a girdi. Bimeks’ten almıştım, satın aldığım değil başka bir Bimeks şubesine götürüp verdim. Birkaç gün sonra yetkili servis Vintek’e ulaştı. Vintek servisinin sitesinden sorguladığımda ellerine ulaştığı tarihin gösterildiği ekranın ekran görüntüsünü aldım.
### Bu, servisin 20 iş günü süresinin başladığı tarih. ###
İlk başta ne oluyor, hala olmadımı gibi bir kaç kez aradım, ama sonra 20 işgünü içinde tamir edemezlerse benim için daha iyi olacağını anladım ve süre dolana kadar bir daha aramadım, internetten takip ettim. Uzun süre parça bekleniyor statüsündeydi (anakart bekleniyordu)
Yasal durum şu: garanti kapsamındaki ürün servise ulaştıktan sonra 20 iş günü içinde cihazı tamir edip vermeli. Eğer bu süre zarfında tamir bitmezse kullanıcıya sıfır cihazla değişim veya para iadesi hakkı doğuyor. Bu konular tamamen servis ile sizin aranızda, satın aldığınız yerle ilgili değil. Benim durumumda (ki aksi bir durum düşünemiyorum) ürünün yenisi ile değişimi yerine para iadesi almak daha mantıklıydı, ben de öyle yaptım. Para iadesi istediğinizi belirtince ve servis bunu onayladığı zaman satın aldığınız firmaya (bende bimeks) ücret iadesini onaylıyoruz gibi bir bilgi veriyor, satın aldığınız firma da ödemenizi geri veriyor.
Şöyle bir durum oldu benim olayda, ben bu adamlar nasıl olsa para iadesine yanaşmazlar diye 20 iş günü dolunca direkt gidip tüketici hakem heyetine başvurdum. Ürünün faturası, servise ulaştığı tarihi belgeleyen ekran görüntüsünün çıktısı, ürünün garanti belgesi ( üzerinde ithalatçı firmanın adının, adresinin, bilgilerinin yazdığı küçücük bir basılı kağıt bile olabilir) ile başvurdum. İşleme alındı, 6 ay !!! içinde sonuçlanır dediler. Vintek’i arayıp ben para iadesi istiyorum konuşması yaparken zaten ayrıca tüketici hakem heyetine başvuruda bulunduğumu da söyledim. Bunun ne kadar etkisi olmuştur bilemiyorum. Ardından para iadesini aldığımda tüketici hakem heyetindeki işleme artık gerek kalmadı, tekrar Tüketici hakem heyetine gidip başvurumu geri aldım (bu gerekiyormuş, yoksa kullanıcıya ceza çıkıyormuş)
Not: 1- Satın aldığınız yere verdiğiniz tarih değil, servise ulaştığı tarih geçerli, dolayısıyla bu tarihi bir şekilde belgeleyebilmek önemli.
Not 2- Cumartesi günleri iş günü sayılıyor, resmi bayram tatilleri sayılmıyor. Dolayısıyla normal bir haftada 6 iş günü var.
Not 3- Eğer firma hakkınızı vermezse nereye başvuracaksınız? Burada mühim olan başvuraya konu olan ürünün faturadaki fiyatı. Her yıl bununla ilgili limitler güncelleniyor. 2016 yılı için
3.480 TL üstünde Tüketici Mahkemesine,
3.480 TL altında İl Tüketici Hakem Heyetlerine,
2.320 TL altında İlçe Tüketici Hakem Heyetlerine başvurulabiliyor. Benim durumumda İlçe Tüketici Hakem Heyeti yeterliydi ve bu genelde ilçe kaymakamlıklarında bulunuyor.
Not 4- Ne kadar para iadesi alacaksınız? 2100 TL’ye telefon, 50 TL’ye ekstra garanti almıştım, dolayısıyla fatura tutarı 2150 TL idi. Telefonun fiyatı bu olay yaşandığında 1800 TL civarına kadar düşmüştü aldığım yerde ama bunun hiçbir önemi yok. Konu telefon olduğu için faturadaki sadece telefonun tutarı olan 2100 TL’yi geri aldım, 50 TL ekstra telefon garantisi yandı (sağlık olsun).
Not 5- http://www.enpedi.com/2011/07/basit-anlassr-bir-sekilde-tuketici.html
Not 6- Ben ürünün kutusunu ve tüm aksesuarlarını sağlam bir şekilde tutmuştum. Para iadesi kararı çıkınca kulaklık, kutu, adaptör … herşeyi geri istediler, bende verdim.
Not 7- Benim ödemeyi yaptığım kredi kartım o arada kapandığı için ödemeyi karta geri yapamadılar doğal olarak, hediye çeki verdiler…
İyiki kısa yazdım
#TüketiciHakemHeyeti #tüketicihakları #GarantiBelgesi #paraiade #teknikservis
alıntıdır.Kaynak: https://teknoseyir.com/durum/486562
==================================================================
Uzun uzun yazcaktım ama vazgeçtim kısaca yazacağım

Severek kullandığım #LGG4 aldıktan 10 ay sonra arızalandı, boot loop’a girdi. Bimeks’ten almıştım, satın aldığım değil başka bir Bimeks şubesine götürüp verdim. Birkaç gün sonra yetkili servis Vintek’e ulaştı. Vintek servisinin sitesinden sorguladığımda ellerine ulaştığı tarihin gösterildiği ekranın ekran görüntüsünü aldım.
### Bu, servisin 20 iş günü süresinin başladığı tarih. ###
İlk başta ne oluyor, hala olmadımı gibi bir kaç kez aradım, ama sonra 20 işgünü içinde tamir edemezlerse benim için daha iyi olacağını anladım ve süre dolana kadar bir daha aramadım, internetten takip ettim. Uzun süre parça bekleniyor statüsündeydi (anakart bekleniyordu)
Yasal durum şu: garanti kapsamındaki ürün servise ulaştıktan sonra 20 iş günü içinde cihazı tamir edip vermeli. Eğer bu süre zarfında tamir bitmezse kullanıcıya sıfır cihazla değişim veya para iadesi hakkı doğuyor. Bu konular tamamen servis ile sizin aranızda, satın aldığınız yerle ilgili değil. Benim durumumda (ki aksi bir durum düşünemiyorum) ürünün yenisi ile değişimi yerine para iadesi almak daha mantıklıydı, ben de öyle yaptım. Para iadesi istediğinizi belirtince ve servis bunu onayladığı zaman satın aldığınız firmaya (bende bimeks) ücret iadesini onaylıyoruz gibi bir bilgi veriyor, satın aldığınız firma da ödemenizi geri veriyor.
Şöyle bir durum oldu benim olayda, ben bu adamlar nasıl olsa para iadesine yanaşmazlar diye 20 iş günü dolunca direkt gidip tüketici hakem heyetine başvurdum. Ürünün faturası, servise ulaştığı tarihi belgeleyen ekran görüntüsünün çıktısı, ürünün garanti belgesi ( üzerinde ithalatçı firmanın adının, adresinin, bilgilerinin yazdığı küçücük bir basılı kağıt bile olabilir) ile başvurdum. İşleme alındı, 6 ay !!! içinde sonuçlanır dediler. Vintek’i arayıp ben para iadesi istiyorum konuşması yaparken zaten ayrıca tüketici hakem heyetine başvuruda bulunduğumu da söyledim. Bunun ne kadar etkisi olmuştur bilemiyorum. Ardından para iadesini aldığımda tüketici hakem heyetindeki işleme artık gerek kalmadı, tekrar Tüketici hakem heyetine gidip başvurumu geri aldım (bu gerekiyormuş, yoksa kullanıcıya ceza çıkıyormuş)
Not: 1- Satın aldığınız yere verdiğiniz tarih değil, servise ulaştığı tarih geçerli, dolayısıyla bu tarihi bir şekilde belgeleyebilmek önemli.
Not 2- Cumartesi günleri iş günü sayılıyor, resmi bayram tatilleri sayılmıyor. Dolayısıyla normal bir haftada 6 iş günü var.
Not 3- Eğer firma hakkınızı vermezse nereye başvuracaksınız? Burada mühim olan başvuraya konu olan ürünün faturadaki fiyatı. Her yıl bununla ilgili limitler güncelleniyor. 2016 yılı için
3.480 TL üstünde Tüketici Mahkemesine,
3.480 TL altında İl Tüketici Hakem Heyetlerine,
2.320 TL altında İlçe Tüketici Hakem Heyetlerine başvurulabiliyor. Benim durumumda İlçe Tüketici Hakem Heyeti yeterliydi ve bu genelde ilçe kaymakamlıklarında bulunuyor.
Not 4- Ne kadar para iadesi alacaksınız? 2100 TL’ye telefon, 50 TL’ye ekstra garanti almıştım, dolayısıyla fatura tutarı 2150 TL idi. Telefonun fiyatı bu olay yaşandığında 1800 TL civarına kadar düşmüştü aldığım yerde ama bunun hiçbir önemi yok. Konu telefon olduğu için faturadaki sadece telefonun tutarı olan 2100 TL’yi geri aldım, 50 TL ekstra telefon garantisi yandı (sağlık olsun).
Not 5- http://www.enpedi.com/2011/07/basit-anlassr-bir-sekilde-tuketici.html
Not 6- Ben ürünün kutusunu ve tüm aksesuarlarını sağlam bir şekilde tutmuştum. Para iadesi kararı çıkınca kulaklık, kutu, adaptör … herşeyi geri istediler, bende verdim.
Not 7- Benim ödemeyi yaptığım kredi kartım o arada kapandığı için ödemeyi karta geri yapamadılar doğal olarak, hediye çeki verdiler…
İyiki kısa yazdım

#TüketiciHakemHeyeti #tüketicihakları #GarantiBelgesi #paraiade #teknikservis
alıntıdır.Kaynak: https://teknoseyir.com/durum/486562
Yorumlar